onsdag den 27. november 2013

Jeg er et svin når jeg laver SEO

Jeg har en tilståelse... Jeg kan ikke stoppe med at fokusere på SEO. Jeg bruger rigtig lang tid på det. Jeg går især amok på vores webshop med emballage. Jeg ved ikke hvor mange måder jeg har prøvet at putte ordet emballage ind i teksten alle mulige steder. Men jeg er sikker på at hvis konen vækker mig midt om natten, så vil jeg som det første sige ordet emballage til hende.

I min iver og kamp på den slagmark der hedder google, er jeg senest kommet i tanke om at linke fra alle produktsiderne til hvad som helst der indeholder søgeordet emballage. Det skal selvfølgelig helst give mening på en eller anden måde. Men lige nu kan man på vores emballage webshop se et link på eksempelvis papkasser, hvor vi peger hen på en emballage vejlednings side hos UPS og TNT. Så lidt mening giver det da.

Men de rigtig tunge sider med emballage er jo vores konkurrenter. Så det seneste jeg er kommet i tanke om at prøve, er at linke til en af vores konkurrenter, og skrive som link tekst "se prisen hos en af vores konkurrenter her".

Jeg ved det godt. Den er ikke helt fin, og et eller andet sted håber jeg at de aldrig finder ud af det. Men jeg er simpelthen nød til lige at prøve om det virker.... Faktisk får de jo også noget ud af det, for de får jo en masse indgående links fra en side hvor der står emballage rigtig mange gange. Så alt andet, så må de også ryge op af google ubarmhjertelige liste. Men det er ikke sikker de bryder sig om konteksten.

Jeg må nok hellere få det fjernet igen på et tidspunkt, og så finde en anden side som også indeholder søgeordet emballage rigtig mange gange. Det kan være at denne blog til sidst indeholder søgeordet så mange gange at den ligger nummer et på google på søgeordet emballage. Hvem ved :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar