torsdag den 2. januar 2014

Det gider google ikke

Som en naturlig del af konstant udvikling på vores emballage webshop, var det meget naturligt for os at udvide med flere produkter. Vi har lidt svært ved at komme i tanker om flere emballage typer som vi kan fylde på siden. Så derfor er vi begyndt at kaste os over kontorartiklerne. Det var super nemt, for en af vores nye leverandører af kontorartikler stillede nemlig en masse produkt beskrivelse til rådighed, så det var jo bare at gå igang.

Det var super godt for vores SEO også (troede vi) for med udvidelsen af flere produkter, var der jo så også en glimrende mulighed for at fylde søgeordet emballage på flere sider af shoppen. Men her stopper festen så også.

Der er rigtig mange af vores konkurenter som også bruge den samme leverandør af kontorartikler, og sørme også samme varebeskrivelse. Prøv at gætte engang hvilket udfald det blev for alle de produkter vi havde oprettet. Det gad google ikke lige se, så crawleren indekserede ikke alle disse sider, da beskrivelsen gik under forbrydelsen "double content".

Så nu har vi kun tilbage at gennemgå 700 varebeskrivelser, og få dem skrevet om så de er vores egne. Jo jo... det burde vi da nok have gjort fra starten. Tænkte bare at her var lige en hurtig måde at få søgeordet emballage ind på siden flere gange. Men det gad google ikke lige være med til :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar